Egy irodában kérték, hogy csatlakoztassunk egy újonnan vásárolt PC-t a hálózathoz. Be is szereztünk egy olcsó USB-s WLAN sticket, majd fel is telepítettünk, látta a hálózatot, bekonfigurálás után csatlakozott, és minden rendben is látszott. Nagyjából 1-2 hét elteltével jelentették, hogy valami nem stimmel a számítógéppel, nincs kapcsolat. Gyors kiérkezés után szemügyre vettük, és érdekes dolgot tapasztaltunk, miszerint a hálózatra csatlakozott a gép, az USB-s eszközön keresztül, IP címet is kapott a routertől, de bármilyen adattovábbítást elutasított. Nem lehetett LAN-ban tevékenykedni, de hálózaton kívülre sem lépett. Miután ellenőriztük a gép hálózati beállításait, eszközkezelését a hálózati kártya irányába, és hibát nem találtunk, arra gondoltunk, hogy a routerben keresendő a probléma. Ellenőrzés és tesztelés után kizártuk ezt is, és vissza tértünk a kiinduló ponthoz, magához a hibát generáló géphez. A kör szűkült, az ellenőrzés következő pontja az új hálózati eszköz volt. Kiszereltük, betettük egy másik notebookba, letiltottuk annak aktuális hálózati kártyáját, és az új eszközzel próbáltunk meg a hálózatra csatlakozni. Sikerült is, de adatforgalomként egy bit sem ment át. A forgalmazóval egyeztettünk, még aznap kicserélték egy másik eszközre, ami azóta is szépen működik.
Ha számítógép gyorsszervízre van szükséged, akkor kattints ide.